pátek 7. prosince 2012

TANDEM TENDON



TANDEM TENDON

Bejvaly časy kdy jsem si nebyl schopnej zapamatovat slovo Tendon a nechápal proč už ne Lanex. Od léta , kdy jsme s Jirkou Piškotovým navrtali Tandem jsem slovo Tendon bral do huby téměř pokaždé , když jsem chtěl mluvit o Tandemu. Nechutná podoba nebo jsem blbej. Oboje.
Tenhle článek opět trapně věnuju , ale věřte že mi je ctí . Pokuď mně někdo podpoří i bez nutnosti ze mě dělat vysící reklamu , je něco , čeho si opravdu vážím. A věřte mi v dobách kdy něco se v nenávratno vytrácí a už nikdy (?) se nevrátí, čím dál tím víc. Při mém stylu lezení je materiální podpora něčím čemu říkám zázemí.
Do třetice všeho dobrého , po třetí tentokrát už stoprocentně bílý zamyšlení. Asi bych mněl začít tím  co jsem se v posledním článku těžce podcenil. Svoje schopnosti . Bál jsem se že neumím nic nacvičit a po 39. a 40 . pokuse které jsem zkazil dá se říct , no nezkazil , ta lišta je furt ještě blbá a když smekne noha , no smekala pořád , no skoro , skoro tak málo stačilo a už jsem se nemusel trápit , a trápit své jističe a tak především jím patří můj dík dík moc Andreji , Šafi , Zbišku a Pejto a ještě dřív než napadlo stihl jsem na 47. pokus přehopsat něco v co pouze jsem věřil . Zakletá hrana , pouze pár oblin ke kterém po dvou hodinách cvičení našel jsem klíč , věc hodně podobná Vysmátý hraně na Labský nic která tenkrát zůstala zavřená v morfu . Zakletá nakonec zas tak zakletá nebude neb na vrchol , je to pak tuze snadný.
No nemůžu na sebe přece prásknout ,že když jsem konečně nesmek a zapnul no hlavou mi projelo zas další deset bé , které mně nechtělo. Ale protože jsem se před měsícem zařek že jestli tuhle hranu někdy vylezu, bude to XIb tak než mně někdo z Vás ztrapní píšu si Zakletá hrana RP XIb.
Zakletá hrana


Alibi , ty mám vždycky výborný . Tak abych nedělal bordel v klasifikaci píšu si žebříček , kdy porušil jsem zákon ten vysoko nad všemi zákony třikrát a dost nikdy víc. Čistej styl je čistej styl , a to víte že si mnohem Víc vážím Chantier na RP na první ,  Šílený archytekti PP na na první a těch na první je mnohem víc , to miluju ale občas se člověk v něčem zakope. A to nejen proto že pod nástupem ležel zakopanej pes, Zakopanej pes padnul až na sedmej no kámoš nikam nespěchal neb deníček má plnej ale 7C+ bouldr na nástupu normálního deset bé , lehčí dávka pokusování je snad taky zcela normální u starších kusů jako jsem já. No nebudu to napínat žebříček zmaru právě se líhne........................

Zakletá hrana 47. pokusů , pět návštěv.
Radio 1 original přímo po hraně 16. pokusů .
Malý peklo 11.pokusů návštěv ca 5 ? to nevím jistě .
Život v závrati 7.
Nejslabší máte padáka 7 ? tři návštěvy pokusy nejsem si jistý.
 Respekt, Stoka, Šifra,  Ruská ruleta , Divoký srdce , Volný pád , Matrix ,Pendolino to budou ty do pěti určitě jich pár ještě bude, hlavně na vápně , zbytek bych měl mít zakonitě tak do těch tří a říkám  , tabulka s čislem počtu přelezů s pokusy přelezců byla by klasifikací , tou nejpřesnější, bohužel i tou nejsložitější.

Šílený archytekti RP Xb foto: Robert Hess

Tak , teď jsem se pochlubil ( A věřte že za přelezama je především odvaha a trpělivost mých jističů a spolulezců které hrozně rád taky jistím protože když někdo leze a bojuje , tak se na to hrozně krásně kouká a kolikrát je jištění ještě větší dobrodružství než samotné lezení , a dělání cest je vždycky týmová záležitost , a každému vyhlédlému směru předchází vášnivé debaty zda to či radši tamto a hlavně kam osadit jištění takže i když většinou linie vede a vše z potřeby vyplyne neobejdou se prvovýstupy i bez občasných hádek  ) a protože už i prej převozník vypráví že prej se říká že na  pravým Bělinovatíme , tak na to že jsem vlastně a nikdy ničím nechtěl být , možná jen troch tím horolezcem jen kvůli Mirkovi tak srovnání s Karlem , s žijící legendou je mi opravdu ohromnou ctí moct patřit do týhle smečky. A pokud si náhodou někdo myslí , že kvaky děláme jen v poslední době tak říkam že ne . Odjakživa naše linie byli hlavně nelogický ale když pak zaslechnu o přelezu varianty do Tuňáka bez vajec v Řeži , naše první linie tenkrát s Pájou , první vypadlá skoba na zemi sníh atd spousta obrázků co dají se přepsat v slova , co bohužel nikoho nezajímaj , radost , proto vlastně všecko dělám a zpětná vazba přijde i bez protokolu , i bez veřejnosti. Tak jen připomenu Jitro kouzelníků , Dobrý trávy , Zakázaná hrana, Brigádníkův mozol či Továrníkův sen ? Vietnam , Utajený zkušenosti či Dlouhej kouř . Hot day či Black diamond a v Adru je pro mě stejně nej Neosystem . Jo všude pěkný věže , spousta zážitků ale tenhle sakra hustej krok , nikdy nezapomenu. Za každou novou výzvu jsem vděčnej a každej nával energie je pro mě darem a v tom jsem si jistý, a už to smetu , tohle téma je pro mě mrtví. Letošek byl pro mě tím nejlepším co jsem si vůbec mohl přát prožít. Těch neprostoupených stěn , tý nervozity když zdálo se že končí chyty. Mám pocit že letos se nám povedlo opravdu otevřít užasný věci nevím která byla lepší.........a co jsem lezl nové cesty v údolí , opravdu ten výběr a rozmanitost cest je opravdu neskutečný a nikdo už nemůže říct , že si v labáku nevybere.

Bikaver IXb foto : Pejta


Sasko
No v sasku lezeme na jaře a na podzim , jen když je tření . Přes léto v Labáku hučí mi v uších slova od kluků Saských.

Sasko- vždycky bez lidí

Oybin-Rudej písek



No tření jak hovado , sucho a max tak do pěti stupňů . Tři podzimní návštěvy a nebejt mý ženský odchovaný klasiky co taky klouže bych měl pocit , že maglajz opršel a zůstal jen sliz. Opravdu , jezdit do Saska když je tření je horší než vlétě, neb studená oblina a zmrzlá kůže , pekelně kluzce slizká kombinace. Tenkrát když se mně ve čtyricátým druhým ženská ptala že nechápe ,že mně to ještě baví. No nebavilo , ale už jsem musel , tohle už nešlo nedokončit.  Nechci si všecko jen ulechčovat , nechci rukavičky , nikdy nechci ufony a nemám rád smyčky , a raději oželým i lezačky ale blemcat se dokážu opravdu jen pro vrchol , nedokázal bych potom lhát že mne lezení baví. A důvod proč to musím zas ventilovat ? Tři návštěvy saska , i v neděli , spatřených horolezců nula , tomu říkám vývoj a pak si vzpomenu na tu linku z Hardgrit , no chalk , no fear a dvanáct či třináct no lákává stěnka , blízkost kruhů snaha zmenšit menšímy kruhy šílený cvakání a blemcání mně dostatečně odradí a jestli se někde můžu snažit lézt na hranici svých vlastních možností, tak jedině doma , tam je nás hlavně víc .
Žilbyl IXc Jirka foto: Robert Hess

Šílený archytekt Jirka foto : Robert Hess


Obecně
Obecně skončím , rok se nám končí nevím jak moc se ventiluje , v době , kdy kydá se většinou všude jen hnůj , budu ventilovat co jsem zaslech a co vím. Chloubu chloub od pána lezce Kuby extrém všech extrému českýho ráje s číslem deset bé , ztrestal Andrej na druhý , Honzík se tam tuze trápil , ale že prej maximum no tak to se vyplatí . Hatátytlá , jedna cesta Zéďa RP za deset , ale Honzík deset cé . V kuse možná těžší i než Paťouš , ale možná taky né.  Na Madagaskaru je nová česká novinka Jirka , Filous , Šoulim a toho čtvrtýho zatím ještě neznám , ale že prej  hroznej bourák, jednou poznám a že prej párádní multipička Black and white za 8a , náš Shortcut by prej mohl být taky 8a ale proč ? To Vám možná jednou řekne , Jirka ve skalách …....................


 

4 komentáře:

  1. Jak jsem psal blbej sem dost ale už si vzpomínám ta linka byla samozřejmě že s filmu Sharp end, no ten not lot like a lot , ten beer at day is normal a to deset bé za jednáct od Kuby je na Kvočnách ještě si vzpomenu název to už ale až jindy...

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za čtení, Tomajdo. Vedle lezcoidních diskusí o Hrozovi a Zobanovi konečně něco, co má smysl číst.
    Jenom, ta Kubova perla (Boží mlýn) není na Kvočnách ale v Klokočí.
    Těším se, že za dlouhých zimních večerů v zapadlém Labáku třeba ještě něco napíšeš. A hlavně na jaro se těším!
    Piškot

    OdpovědětVymazat
  3. Honzík Stříbrny mi připomněl na pátej Veselé vesele tak jsem se hluboce zamyslel a musim přidat Zásek , Restart ,Bathory , Ilegal , Medvědice , Pomáhat a chránit , Tekutá radost tak snad už mi nikdo nic nepřipomene protože se nejsem schopnej ani dopočítat u Zakletý zda 45 či 47 a Zlatá korunka a Lety mimo okolo sto pokusů se psát nemusí neb AF se nepočítá to dnes všichni vědí tak snad už tolik nekecám díky moc za Vaše externí paměti a ve skalách ahoj .

    OdpovědětVymazat