pátek 15. března 2019

LEZENÍ NA FUAREVENTURA A LANZAROTE

Fuareventura



Převážně průměrný plotnový lezení nebo skvělý bouldering přečtu si nadzemí.cz o jediné lezecké oblasti tohoto ostrova . No až na dva sektory kde jsem nelezl byla většina ploten poměrně strmá s občasným převisem , a to co jsem viděl a lezl bych přirovnal k těm nejlepším cestám v Joshua tree a to co jsem viděl a nelezl , hlavně okolo Arch bych přirovnal k těm nejlepším stěnkám na Rovišti . Okolo padesáti linek bych si tu ještě někdy hrozně rád zkusil, pár cest je i na štand a myslím že to je oblast která se nemůže nikomu nelíbit







.S lanem jsem lezl jen jeden den  neb děti lákal převážně bouldering.


Tohle 6b děti ani nenastupili .





A tohle synek na OS bez bot .





















V údolí křemičitý materiál podobný Manzanitu z Joshua tree se v okolí Arch přeměnil v dokonale hladkou žulu . Většína přelezených věcí je klíčová ze sedu tak jsme si skvěle vystačili s matrací z Decathlonu ( transportní vak za litr narvanej spacákama ) , ty vyšší co jsem zkusil byly OS nebo zlomený nohy nebo nevím jak se tomu říká jak se dnes leze ty dvě tři matrace minimálně dva chytači a pak se může i padat ? myslím že grupáč nebo tak nějak.









auta s plnou pojistkou bez spoluúčasti se vyplatí Cicar .


Lanzarote









ty nejlepší oblasti jsou na jaře zavřený z důvodu hnízdění , no lezli jsme ve třech , v jedné bouldrovali a další tři známé otevřené jsme stejně ani neviděli . Takže od léta do zimy se tu dá strávit skvělej rock trip z cesty do 8c . Ty celoročně povolené jsou do obtížnosti 8a+ .















Bouldering je zde povolen celoročně .























Samozřejmně jsme v těch zakázaných oblastech nic hnízdit neviděli , a že se tam zákazy dodržují tak jako u nás je taky samozřejmostí .

Můj soukromej názor na zákazy , zákazy , trošku mě děsí jak přibívají a pak si uvědomím , že většina zákazů na celém světě je stejně jen proto , aby si někteří vyjímeční lidé mohli nějakým způsobem opatřit různá povolení. Jsou to převážně historicky dané a neškodné nesmysly . Jediné co má nějakou váhu jsou zákony . A ty stejně dodržují většinou pouze ti , co nemají na právníky.



Žádné komentáře:

Okomentovat