pondělí 3. února 2014

GRAN CANARIA CLIMBING and zevling

Docela dost dobrý Španělsko , původně jsem tam chtěl jet busíkem trajektem ale , už jenom proto že bankéři nakopli českou ekonomiku a nám novým kurzem vrátili iluzi levné země , tak právě proto budu pouštět chlupy čím dál tím míň a budu škrt. 
A stejně to vidím nejlíp na synkovi. Půl baráku bordelu z vánoc , plastový krámy a pak tam , kámen, nic víc  a půl dne na pláži vříská tu blahem i štěstím, objel sním určitě celej svůj vesmír . Pohodlí busíku opouštím u netu z Airstop z Drážďan přijemná pání hned posílá letenku sice jen na 22 dní ale 13 400,- Kč za celou familii tam a zpátky let pouhých pět hodin ( kašlu na airolinky a co že jsou český , nejlevnějc za 8000,-/ osoba s šestnáctihodinovou čekačkou v Madridu se snad posrali ) a to  je sakra rozdíl ku 50 000,- za cestu dodávkou , 3000 km a dva dny na trajektu Pejtu děsí. Ušetřím.
No řvoucí haranti , auta v půjčovně prej nejsou a nebudou a pak zas v busiku na pláž tu anglickou klima je parádní , je mi tu dobře je mi tu líp.  
No ujdem dva bloky a Chuarez po hodině hledání svých volných aut dovalí citrouše , 340 éček na 22 dní je kulantní cena protože 7 éček chtěj za pojištění den a hurá od lidí zašít se do hor a do skal.
V poslední době většinu času prosedím u háku či v háčku , dvě cesty za den vylezu maximálně s tou co taham pro rodinu a nebo s Piškotem co do skal vždycky rád pospíchá, myslím že po právu se můžu nazvat rekreačním lezcem , kterým jsem byl stejně vždycky. I když Voďár by mně seřval že kecám, že to moc žeru a že mám furt drajv a že pouze on je ten zevláků lezecký guru a král . Bakalář. Furt čeká na vítr ale těším se až řeknu mu , že musí vyrazit do Kanár. Tam čekat nemusí tam mu ten jeho drak bude furt vlát. A pro nás , rekreační lezce to je skutečný ráj , lezení , moře a teploty okolo dvaceti stupňů , český léto v lednu a v evropské unii no nekupte to. 
Sice sem tam odjížděl v uších znějící hláškou z dokumentu o kanárech kdy jeden místní to řekne upřímně ,, jo , máme rádi turisty ale jen ty , co jsem přijedou utrácet svý peníze, ty ostatní , co jsem přijedou akorát dělat bordel , ty ne " a když jsem pak v Ayguares pod hvězdami celou noc každých pět minut poslouchal řev motorů startujících letadel , byl jsem rád že na kanárech v tichých horách neřvala jen Anežka a jakej bordel měl vlastně na mysli.

Jo docela mně pobavilo to na Lezci kinder frendli , jo , asi tak jako chodit s dětma lízt na roviště či do patra na alkazar . No proti kanárům jsou opravdu naše skalní města dětská hřiště a bezpečné prolejzačky. No přežily. Samotnou epizodou jsou padající šutry , občas si člověk musí proházet silnici a ten náhrobní kámen v sektoru Palmito má na svědomí i nějakej ten život. Sanace neřešej , řešej to zákazem vjezdu když prší. Trošku se zaseknu když náhodou jeden den prší , všichni jedou tak jedu taky . Jo jinak v Las palmas bacha na kruháče , na jednom z nich najednou na zemi trojuhelník kterej sem samozřejmně že přehlíd no jsem rád že jsem páchal jen dopravní přestupky , a ne bouračky.





Stejně tak množství kempů  , žádnej jsme nenašli kromě Tamadaby . Ale to už můžu vyrazit s rodinou rovnou kempovat do Patagonie. Praktikovali jme raději to pod širákem , za 25 Eu se dá v Puerto Mogan sehnat cimra i z kuchyňkou v rodiných hostýlcích hned nad prvním kruháčem nahoře v pravo , stačí se zeptat .Venku se vyspím líp ale zas poznáte život místních neb kontakt je opravdu velice blízký . No a za 30 EU jsme strávili pět nocí v Las palmas pension Sea of clouds kousek od pláže a totální jížní amerika . Šlapky , černoši , muslimové , číńani , indové ,vietnamci , vysmátý místní , atleti na pláži , trekaři s hůlkama na chodnících , plný fitka nadšenců s výhledem na moře  A bezdomovci hlídající místa pro zaparkování ,bordel a chaos ale já to mám rád. Ale parádní pláž a teploty i noční okolo dvaceti stupňů do skal bez serpertin no prostě paráda. 







Adargoma v El Cenobia , kdybych se nesvalil z vlhký trhliny nad posledním , řekl bych nádherná cesta. Kdybych věděl že je 8a , možná bych trochu víc zabojoval.


Ayaguares. 



Bco. Moya .Hřiště pro celou rodinu.


Zaparkovanej závoďák u bouldru po cestě do El cenobia.


Fataga.







Klíčovej nástupovej krok v nejlepší cestě ve Fataze v Marylin. Fotila Pejta.











Sorrueda - tak tady jsme taky lezli dva dny , krásný cesty a přijemnej kempík .



Trochu holubinec , ale koupačka v lagunách a pod skálou pěkný plácky.


Večerní sestup koziček.


Parádní pilíř a La ventana po hrance seriozní 7a


Pohodovej kempík - pitná voda .



lezení na písku


a věžičky jak na písku , Tamadaba a Rock games 7a

paráda spát zase na štěrku


Ayaguares - tady to bylo nejlepší a nejkrásnější , ale pro dobrodružnej přístup tam Pejta znovu už nechtěla.




Romantický místečko Puerto Mogan , rybářská hospůdka písečná pláž bez vln ideální pro zevling.






Romantický místečka na kafe a svačinku po lezení u Cenobie.


Přítup do El Cenobio.



Pejta si dává na pohodu Super guru guru 6c+ no typická šestková spára z písku.


Jo najít v Las palmas zaparkovaný auto mně donutilo si i přivstat , od devíti se platí modrá zona je všude.



Bco. Moya . Kdo má rád Roviště bude mít rád i Moyu.




Snídaňový plácky za Las palmas po cestě do skal nám umožnili vidět i surfaře. Jedna klička na vlně a šup do vody nebo se rozmrdá vo šutry na pobřeží. No myslím že ne jenom lezení je úplně dutej sport. No ale co dělat když už jsme jednou tady , že.


Přes Teror doTamadaby .




Tamadaba , krásný cesty ale kluzký jehličí a pocit beznaděje že zakutálený děti i když přežijou  nikdy už nenajdu Pejtu trochu stresoval tak tři  cesty
a pryč...............


Už zárůstám vousem a vlci už jdou sem už slyším je blíž a blíž.........................







Všude dobře , ve Fataze nejlíp . No zkusili jsme najít i nějakou tu bouldrovou oblast ale bouldrovat můžu i u nás. Tady jsem byl posedlej onsighty a lezl jsem ty nejlepší cesty. První den nám místňáci nabízeli průvodce že ho nepotřebujou , s díky jsem odmítl neb raději si vybírám bez něj a Pejta si pak taky může dát 7b či 7c na rozlez co vypadá na šestku. No vypečený v OS mi přišlo 7b Se te ve no prej se moc neleze a novou cestu prej za 7b bych viděl úplně někde jinde a když říkám že tamhleto 7a+ mi příšlo na OS nejtěžší , víc než to 7c už se neptají , jen odkuď jsme. Jsou nesmírně milý.



Bouldering ve Fataze , cesty v jeskyni mi připomněli že sem slabej , onsighty kazím a tyhle 8a a a + bych už musel nacvičovat  . 8b+ raději nezkouším.  Zrovna když jsem si v hlavě říkal že ty cesty  co jsem onsightoval jsou tak nějaký devitky z labáku, no nejkrásnější Via Láctea 7c+ z Ayaguares by mohla bejt i lehčí desítka .



Horské lezení na Roque nublo , no nevylízt na tyhle nádherný věže by byl osmý hřích. Tohle jsou věci co mají smysl .
Pět stupňů mlha a mrholení , co krok to namaglit lezečku . Máš tady přece rodinu . A pak Levandule.

Můj nejtěžší OS přelez v La Candellila , poslední den lezení , poslední cesta , totální bitka druhá cesta z prava docela by mě zajímalo za kolik je ale vlastně možná ani radši ne.


Po lezení koupání , ideální den .










La Candellila- Cristal oscuro


La Candellila - La via G

L ágrimas del barranco 7b+/c  OS problém Moya je že jde všecko vojebat , cesty jsou dost definovaný ale na to jsme u nás zvyklí.......

Nejkrásnější problém Bonita RP 7c , určitě i nejtěžší. La cosita 8a je v porovnání s Bonitou choďák.


pokuď se berou jen lišty v linii nýtů tak podle mně 7C morfo boulder ale pravda je campus style není nic moc pro mně.

El Sicario 6c - v Moya se Pejte líbilo nejvíc , tak jsme tu lezli dva dny .


Lágrimos del barranco 7b+/c

Tohle lehký 8a v OS kazím , cesta co za další pokus stojí.........



Horský lezení na Roque Nublo

Ayaguares- parádní lištovačky.




Sorrueda


El Cenobio a Super guru guru

V pozadí Tenerife tam zase jindy-------------


Roque Nublo - ten pindík na horizontu . Lezecký poklady světa. Cíle co dávají smyl.

Dramatický západy slunce ve Fataze,





Obrázky pro obrázek z Kanár. Až budete jako já zvažovat letět či nejet , snad vám pomůže.

Žádné komentáře:

Okomentovat